Returnare produse
Produsele achizitionate la distanta se pot returna conform O.U.G. 34/2014. Consumatorul are dreptul sa notifice in scris comerciantul ca renunta la cumparare, fara penalitati si fara invocarea unui motiv, in termen de 30 zile de la primirea produsului sau, in cazul prestarilor de servicii, de la incheierea contractului.
Returnarea produselor se va face pe cheltuiala clientului, in termen de 30 zile de la denuntarea contractului.
MotoMag.ro va inapoia contravaloarea comenzii in cel mai scurt timp posibil de la primirea produsului returnat. Suma inapoiata, cat si conditiile de returnare nu includ cheltuielile de transport. Costul de transport al curierului in cazul returului produsului/produselor va fi suportat in totaliate de client. Produsul/produsele pot fi returnate doar prin curier rapid.
Definitia contractului de vanzare (art. 2.5): orice contract in temeiul caruia profesionistul transfera sau se angajeaza sa transfere proprietatea asupra unor produse catre consumator, iar consumatorul plateste sau se angajeaza sa plateasca pretul acestora, inclusiv orice contract care are drept obiect atat produse, cat si servicii.
Incheierea contractului are loc in momentul emiterii facturii fiscale si nu la lansarea comenzii sau emiterea confirmarii automate de primire a acesteia.
Art. 12 mentioneaza ca exercitarea dreptului de retragere pune capat obligatiilor partilor contractuale. Produsul returnat trebuie sa fie in aceeasi stare in care a fost livrat (in ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte si documentele care l-au insotit). Nu se accepta pentru returnare produsele care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri, urme de folosire excesiva si/sau interventii neautorizate etc.
Nu se accepta pentru returnare produse care prezinta forme de consum sau uzura, cu ambalajul desfacut sau desigilat, care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri etc. Daca te gandesti sa returnezi un produs, te rugam să iei aceasta decizie inainte de a-l deschide/desigila/utiliza. Dreptul de a face retur, prevazut la articolul 9 din Ordonanța de Urgență nr. 34 din 2014, exista pentru a iti permite sa examinezi produsul asa cum ai face-o intr-un magazin, nu pentru a-ti oferi 30 zile de utilizare gratuita.
Prevederile OUG 34/2014 se aplica doar consumatorului definit ca orice persoana fizica sau grup de persoane fizice constituite in asociatii asa cum sunt definite la art. 2 pct. 2 OG 21/1992 privind protectia consumatorilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Consumatorul este responsabil doar in ce priveste diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor. In conformitate cu Directiva 2011/83/UE, punctul (47) din prezentare: pentru a stabili natura, caracteristicile si modul de functionare a bunurilor, consumatorul ar trebui sa le manuiasca si sa le inspecteze in acelasi mod in care i s-ar permite s-o faca intr-un magazin.
Suma inapoiata cat si conditiile de returnare NU includ cheltuielile de transport si taxele interbancare. Incheierea contractului are loc in momentul emiterii facturii fiscale si nu la lansarea comenzii sau emiterea confirmarii automate de primire a acestei comenzi.
Aceste dispozitii se aplica conf. O.G. 130/2000, in cazul achizitionarii de produse din acest site folosind tehnicile de comunicare la distanta. Clientul nu are dreptul sa opteze decat o singura data pentru returnarea unui produs in conditiile art 4 alin.1 lit b) din O.G. 130/2000. In toate cazurile returnarii/inlocuirii produselor ca urmare a renuntarii la cumparare, costurile de returnare/inlocuire sunt suportate de catre client. Renuntarea la cumparare in mod repetat va putea fi considerata un abuz.
Pasii Pentru Retunare
1. Completati formularul de retur de mai jos.
2. Ambalati produsul exact cum l-ati primit in cutia sa, alaturi de toate accesoriile ce l-au insotit (daca este cazul) si o copie a facturii pe care sa notati contul IBAN (bancar) in care sa va inapoiem contravaloarea comenzii, apoi adaugati produsul intr-o punga de curier sau cutie de carton pentru a nu strica ambalajul produsului. Pentru produsele trimise necorespunzator se va percepe o taxa de deterioarare a ambalajului. Nu trimiteti colete prin posta romana.
3. In cel mai scurt timp veti fi contactat de catre noi prin e-mail cu adresa de livrare.
4. Apelati un curier rapid pentru a expedia coletul catre noi. Va recomandam Fun Courier apeland 021.9336. Dumneavoastra veti efectua plata transportului catre noi.
5. Dupa ce intram in posesia coletului , verificam starea produsului/produselor, iar apoi in 1-10 zile lucratoare returnam contravaloarea acestuia/acestoara in contul bancar lasat in scris pe factura si in cererea de retur.